Expresia “ai tenul ca o piersica” nu este deloc intimplatoare, iar acest lucru este confirmat de catre specialistii care au realizat studii, despre efectele benefice ale acestor fructe. Sfatul lor este clar: consuma cit mai multe piersici, bucura-te de ele, pentru ca au zeci de efecte minunate, asupra intregului tau organism !

img_0596 In primul rind, te ajuta sa slabesti, pentru ca au foarte putine calorii: 47 kcal/100 g. In al doilea rind, te hidrateaza excelent, in zilele toride de vara: 87 % din continutul unei piersici este apa. Au proprietati diuretice si laxative, regleaza digestia (mai ales daca sint consumate la micul dejun), pentru ca au foarte multe fibre. De asemenea, contin multa vitamina C (o piersica poate acoperi trei  sferturi din necesarul zilnic de vitamina C), provitamina A, vitaminele B3, B5, E, fier, magneziu, fosfor, zinc, iod, potasiu si seleniu. Protejeaza celula nervoasa si mentin echilibrul sistemului nervos, fiind indicate in depresii si nevroze. Sint antioxidanti naturali excelenti si contribuie la prevenirea imbolnavirilor. Sucul din piersici, facut de tine, pastreaza toate calitatile fructului, asa ca, bucura-te de el ! Din frunzele de piersic, se poate face ceai, pentru tratarea infectiilor parazitare intestinale. Infuzia se prepara din 30 g de frunze si 500 ml apa clocotita, iar ceaiul se bea de trei ori pe zi, dupa mesele principale. Studiile au demonstrat ca piersicile pot regenera pielea si pot trata sau preveni ridurile. Substantele active nu actioneaza direct asupra tenului, ci asupra secretiei unor hormoni ai creierului, responsabili de procesele care se petrec la nivelul pielii. Cercetatorii estimeaza ca un consum zilnic de 300-350 g pulpa de piersica, timp de 45 de zile, poate scadea viteza proceselor de ridare cu 55-65%, daca se respecta si citeva reguli alimentare.

In continuare, poti vedea recomandarile specialistilor, in functie de virsta pe care o ai. Cura cu piersici antirid este diferita, pentru urmatoarele categorii de virste: 16-22 ani, 23-36 ani, 37-51 ani si +51 ani:

16-22 ani: Cura de piersici este bine sa fie insotita de un regim alimentar sarac in condimente si mincaruri/bauturi fierbinti. Specialistii recomanda alimentele consistente, insa in cantitati decente. Se mananca zilnic 150-200 g de piersici, de preferat in prima parte a zilei, inainte de masa de pranz. Consumul de lichide este, de asemenea, foarte important, mai ales in prima parte a zilei, atunci cind organismul lucreaza la randament maxim.

23-36 de ani: Se recomanda o alimentatie bazata pe alimente ce contin foarte multi aminoacizi absorbabili, adica proteine animale, mai ales din supe bine fierte, din vita sau pui. Absorbtia aminoacizilor esentiali antreneaza si absorbtia principiilor active din pulpa de piersica, cu efect asupra regenerarii tenului. Zilnic se consuma 150-250 g piersici intre micul dejun si masa de prinz. La cina, se recomanda 70-80 g pulpa de piersica, iar apoi 100-150 ml apa rece.

37-51 de ani: Micul dejun se recomanda sa fie servit la 15-20 minute dupa trezire si este bine sa contina alimente putin condimentate, foarte putin sarate si foarte putin aromate. Consumul de lichide sa nu fie restrictionat absolut deloc in prima jumatate a zilei. Prajelile si grasimile sint excluse, din meniul de la prinz, iar, la cina, se recomanda alimente uscate (nu ciorbe, supe sau sosuri). Se consuma 200-250 g piersici, intre prinz si cina.

52-69 de ani: Cura de piersici va fi eficienta daca alimentatia este bazata mai mult pe vegetale verzi si legume, dimineata si la masa de seara. Se recomanda ca, la prinz, sa se consume carne de vita sau pui, in supe sau ciorbe concentrate, fierbinti. Se recomanda cite 150 g pulpa de piersici, intre mesele principale si 100 ml suc de piersici natural, cu o ora inainte de culcare.

In timpul curei cu piersici, este bine sa reducem consumul de cafea si bauturi cofeinizate, indiferent de virsta, pentru ca ele scad semnificativ absorbtia principiilor active.

piersica

 

© Toate drepturile asupra textelor și imaginilor aparțin by Irina Reisler