Weekend-ul incepe cu ceva bun si sanatos: paste integrale cu rosie, busuioc, leustean si piper rosu, intr-o prezentare inedita. Inainte de a fierbe pastele, le-am trecut printr-o rosie. Apoi, le-am fiert impreuna, in apa cu putina sare. Peste paste si rosie, am presarat busuioc, leustean si piper rosu. Peste rosie, am pus un strop de ulei de masline. Dupa gust, puteti adauga sos de rosii. In nici 30 de minute, mincarica a fost gata, cu tot cu asamblare.

De ce paste integrale ?

Pentru ca ele sint mai sanatoase, fiind facute din faina neagra, nerafinata. Ca si continut caloric, echivaleaza cu pastele obisnuite, dar alimentele integrale ajuta la o buna desfasurare a proceselor fiziologice ale organismului.

De ce rosie ?

Pentru ca este un aliment miraculos si ne ajuta sa slabim. Iata 5 motive, ca sa o iubim:

1. Rosia este o excelenta sursa de potasiu, fosfor, magneziu, vitaminele A, B si C (rosiile reprezinta o importanta sursa de vitamina C si de vitamina A, prin continutul in betacaroten sau provitamina A), fitosteroli (compusi care scad colesterolul) si acid folic.
2. O rosie de marime medie are 11 calorii, 95% din greutatea sa fiind apa si 4% carbohidrati. Aceste caracteristici, alaturi de puterea sa diuretica si continutul scazut in sodiu, o fac sa fie un aliat de nadejde, in dietele de slabire si in alimentatia sanatoasa.
3. Licopenul, un pigment vegetal, ce da culoarea rosiei, mareste imunitatea organismului si functia sa antioxidanta, ceea ce transforma rosia intr-un adversar al diferitelor forme de cancer (prostata, plamin si digestiv) si al bolilor cardio-vasculare. Un studiu recent a demonstrat ca sucul de rosii, consumat zilnic, timp de 2 saptamini, suplimentat cu piure de rosii a crescut semnificativ protectia ADN-ului, fata de radicalii liberi.
4. Rosia ajuta la combaterea aterosclerozei si sindromului de degenerescenta musculara, probleme frecvente, in rindul persoanelor de peste 65 ani.
5. Pentru a mari functia antioxidanta a organismului (cea care protejeaza celulele, de radicalii liberi), specialistii ne sfatuiesc sa facem periodic o cura cu rosii. Ei recomanda consumul saptamanal a 7 portii din derivate de rosii (o portie = un pahar de 250 ml de suc de rosii).

De ce rosie fiarta ?

Pentru ca rosiile tratate termic sint mai eficiente, in imbunatatirea starii de sanatate. Desi prin procesul termic, cele mai multe legume isi pierd proprietatile si vitaminele, studiile au demonstrat ca, in cazul rosiei, lucrurile se petrec altfel. Licopenul provenit din sucul de rosii, de exemplu, este absorbit mult mai bine, de catre organism. Cantitatea de licopen oferita de rosiile proaspete este de 4 ori mai mica, decit cea provenita din rosiile tratate termic.

De ce ulei de masline?

Pentru ca administrarea licopenului in asociere cu uleiul de masline ii creste absorbtia, in organism.

Pofta buna, la o portie de sanatate ! 🙂

img_0208 img_0212 img_0211 img_0213

Publicat de Irina Reisler

 

© Toate drepturile asupra textelor și imaginilor aparțin by Irina Reisler