img_1165

Indiferent ca vrei sa slabesti sau sa-ti mentii silueta, fructele nu trebuie sa lipseasca, din meniul tau zilnic. Sigur, nu le consumam in exces, pentru ca ele contin fructoza, adica zahar in cea mai pura forma. Un fruct sau doua, pe zi, reprezinta cantitatea ideala, recomandata de nutritionisti. Fructele sint minunate si aduc, organismului tau, cei mai valorosi nutrienti, printre care vitamine, fibre alimentare si antioxidanti. Pentru ca este toamna, iti recomand sa te bucuri de beneficiile fructelor de sezon romanesti ! Este o toamna rodnica si ai de unde alege. Eu pun la bataie mere, piersici si prune. Plus o lista cu secretele fructelor, pe care te rog sa o retii, daca vrei sa ai o silueta frumoasa.

Merele rumene si zemoase tin doctorul departe – asa se spune despre ele. Merele nu contin grasimi si nici colesterol. Aduc organismului un important aport de fibre alimentare (solubile, ceea ce ajuta la mentinere nivelului de zahar din singe, prevenind diabetul), au calorii putine (un mar mediu are cca 80 de calorii), previn diferite tipuri de cancer si alte boli grave, intaresc oasele, ajuta la reglarea sistemului digestiv, ajuta inima sa fie sanatoasa, previn calculii biliari si sporesc imunitatea organismului.

Numite si fructele longevitatii, piersicile au numeroase efecte benefice, asupra organismului: ne ajuta sa slabim si sa avem un ten frumos, ajuta digestia si contribuie la prevenirea diferitelor boli grave, ne protejeaza ochii si sistemul nervos – pe scurt, sint mi-nu-na-te !

Dulci sau acrisoare, mici sau mari, lunguiete sau rotunde, prunele ne aduc o multime de nutrienti sanatosi: contin multe fibre alimentare solubile, antioxidanti (fenoli, vitamina C, vitamina E, beta-caroten), vitaminele B2, B3, B5, K si acid folic. Daca vrem sa slabim sau sa ne mentinem silueta, trebuie sa nu ne lasam pacaliti de faptul ca prunele sint mici si sa mincam un kilogram, la o gustare. 10 prune de dimensiune medie au circa 300 calorii.

SECRETELE FRUCTELOR:

1. FRUCTELE SE CONSUMA EXCLUSIV PE STOMACUL GOL (DIMINEATA SAU LA CITEVA ORE DUPA MASA), NEAMESTECATE CU ALTE ALIMENTE. Ele au o viteza de digestie diferita, de cea a altor alimente, si se consuma ca masa de sine statatoare. Altfel, duc la aciditate, digestie ingreunata si ingrasare.

2. Fructele, servite ca desert, reprezinta o mare capcana. FRUCTELE NU SE CONSUMATA IMEDIAT DUPA MASA, CA DESERT.

3. Pepenele rosu este fructul care se digera cel mai repede, deci nu trebuie amestecat cu alte fructe.

4. Citricele nu se consuma seara, pentru ca vitamina C poate determina o stare de insomnie.

5. Fructele trebuie consumate cu coaja. Coaja limiteaza puterea lor glicemica si este bogata in vitamine.

6. NICIODATA NU SE MANINCA PEPENE GALBEN, INAINTEA MESELOR. Pepenele galben capteaza lipidele.

7. Cel mai indicat fruct, intr-o cura de slabire, este ananasul proaspat.

8. Fresh-urile de fructe trebuie consumate in cantitati limitate, pentru ca au un continut caloric destul de mare, din cauza fructozei.

img_1160   img_1163

 

© Toate drepturile asupra textelor și imaginilor aparțin by Irina Reisler