Da! Cu cateva conditii:

  • sa fie facute din cereale integrale
  • sa nu se consume in combinatii nefaste pentru silueta (de exemplu: paste cu carne, paine cu carne)
  • sunt consumate in cantitati mici si nu foarte des

Piinea, mamaliga si pastele iti pot aduce kilograme in plus sau nu, iar acest lucru depinde exclusiv de tine, de alegerile pe care le faci, pentru meniul tau.

MAMALIGA:

Bineinteles ca ingrasa, daca o prepari cu unt, ulei sau lapte si o maninci cu smintina, unt si brinza grasa. Nutritionistii recomanda sa facem mamaliga doar din malai integral si apa. Pentru a-i scadea numarul de calorii, prepar-o de consistenta moale si combin-o cu iaurt degresat, brinza de vaci, urda sau cu diverse legume fierte sau preparate pe gratar. In general, combinatiile de alimente sint cele care ingrasa, nu alimentele in sine. Diferenta dintre smintina (302 cal/100 g) si iaurt (54 cal/100 g) vorbeste de la sine, indiferent despre ce combinatie am vorbi. Atentie, insa ! Chiar daca mamaliga + iaurt degresat + brinza de vaci/urda inseamna multe calorii, combinatia contravine principiului alimentar, care spune ca proteinele nu se amesteca niciodata cu carbohidratii. Nu consuma, prea des, aceasta combinatie, ci opteaza pentru mamaliga + legume.

Mare grija, la pufuleti ! Sint bombe calorice, pentru ca au un continut mare de ulei: 2 pungi cu pufuleti = cca 500 cal. Enorm, daca vrei sa slabesti…

PASTELE:

NU paste albe ! Acestea, fiind rafinate, sint lipsite de vitamine, minerale si fibre alimentare. Pastele albe contin doar foarte multe glucide rafinate, ceea ce inseamna secretie mare de insulina, ce favorizeaza, in timp, aparitia diabetului. Continutul caloric al pastelor albe este foarte mare: 350 cal/100 g. Daca le-ai adauga chiar si numai ulei de masline (100 cal/10 ml), ai avea in meniu un fel de mincare ingrasator si nehranitor.

Nutritionistii opteaza pentru pastele integrale, dar si acestea consumate fara abuz si preparate doar cu sos de rosii, ciuperci si condimente, fara carne, sunca, smintina, brinza si sosuri bogate in calorii.

PIINEA:

Piinea alba iese din discutie, din start. Nu uita ca „sloganul” alimentatiei corecte si al regimurilor de slabire spune: „Fugi de alb, alege negrul !”. Zaharul alb, faina alba, orezul alb – toate sint alimente rafinate, procesate chimic. Iar daca le combinam si cu alte alimente bogate in calorii, kilogramele vor veni, in loc sa plece !

Piinea neagra, integrala poate fi inclusa in meniul tau. Nici aceasta, insa, nu trebuie consumata in exces si nu trebuie mincata cu unt, mezeluri, carne sau prajeli. Ideal, este sa consumam la micul dejun o felie de piine integrala prajita si combinata cu urda, cu salata de vinete sau cu un strop de gem fara zahar.

In VIDEO, aflii ce sortimente de piine integrala iti sint recomandate, de nutritionist.

 

© Toate drepturile asupra textelor și imaginilor aparțin by Irina Reisler